Καλέστε μας 694 6942755

Ελληνοκινεζικός σύνδεσμος
"Γέφυρα Ανατολής-Δύσης"
Βυζαντίου 5 (περιοχή Radio City)
Θεσσαλονίκη 54640

Zhanzhuang-Στάση Qi Gong

Qigong_Stehen_seitlich

 

Όταν κάνουμε ασκήσεις Qi Gong όρθιοι τότε η στάση που παίρνουμε είναι συγκεκριμένη. Δεν στεκόμαστε απλώς όρθιοι όπως είναι η κανονική στάση του σώματος αλλά σταδιακά συγκεντρωνόμαστε και διορθώνουμε ένα ένα σημείο του σώματος. Σκοπός της στάσης του Qi Gong είναι η χαλάρωση και η ελεύθερη ροή του Qi στο σώμα.

Τα σημεία με τα οποία δουλεύουμε είναι 19 και είναι τα εξής :

  1. Στεκόμαστε με τα πόδια σταθερά στο έδαφος και όλη η επιφάνια των πατουσών ακουμπάει στο έδαφος. Τα πόδια έχουν απόσταση το ένα από το άλλο όσο είναι η απόσταση του δεξιού ώμου από τον αριστερό. Τα δύο τρίτα του βάρους του σώματος είναι στο μπροστινό μέρος των πατουσών. Το βάρος μοιράζετε το ίδιο και στα δύο πόδια.
  2. Ελαφρώς λυγισμένα γόνατα. Τα γόνατα δεν κάνει να προεξέχουν από τα δάχτυλα των ποδιών. Τα τεντωμένα γόνατα εμποδίζουν το φλεβικό αίμα να επιστρέψει στην καρδιά, καθυστερούνε την τροφοδοσία του κάτω μέρους των ποδιών με αρτηριακό αίμα και εμποδίζουν την ελεύθερη ροή του Qi στους τρις Yin μεσημβρινούς των ποδιών.
  3. Χαλαρό ισχίο. Για ελεύθερη κίνηση των ποδιών.
  4. Σχηματίζουμε με τα λυγισμένα γόνατα ένα μικρό κύκλο από έξω προς τα μέσα. Δηλαδή κινούμε τα γόνατα ελαφρώς προς τα έξω (το αριστερό προς τα αριστερά και το δεξί προς τα δεξιά). Μετά τα κινούμε προς τα μπροστά και προς τα μέσα. Σχεδιάζουν ένα κύκλο.
  5. Κλείνουμε με τον νου μας το σημείο Huiyin που βρίσκεται ανάμεσα στα γενετικά όργανα και τον πρωκτό. Για να μην φεύγει το Qi κάτω, έξω από το σώμα. Οραματιζόμαστε στο σημείο Huiyin ένα λουλούδι που από την κάτω μεριά είναι κλειστό και από επάνω ανοιχτό. Τα σημεία 4 και 5 μαζί έχουν την εξής επίδραση: Βοηθάνε στο να χαλαρώσει το κάτω μέρος της κοιλιάς και ταυτόχρονα δεν επιτρέπουν το Qi να “δραπετεύσει“ από το σημείο Huiyin. Αντιθέτως το Qi μπορεί τώρα να κυκλοφορήσει ελεύθερα στην “μικρή κυκλοφορία του Qi“ (xiao zhou tian). Αυξάνετε η κυκλοφορία του αίματος στο κάτω μέρος της κοιλιάς και σταδιακά αισθανόμαστε τη κοιλιά όλο και πιο ζεστή.
  6. Χαλαρώνουμε την κοιλιά τραβώντας προς τα μέσα το κάτω μέρος της κοιλιάς χωρίς να χρησιμοποιήσουμε υπερβολική μυϊκή δύναμη. Έτσι δεν εμποδίζουμε την κοιλιακή αναπνοή και δυναμώνει η ροή του “Qi των μεσημβρινών“ προς τα εσωτερικά όργανα.
  7. Κινούμε χαλαρά την λεκάνη προς τα μπροστά και προς τα πίσω μερικές φορές μέχρι να βρούμε το σημείο όπου το κάτω μέρος της σπονδυλικής στήλης (οσφυϊκή μοίρα) είναι ευθύ. Έτσι το “ πρωταρχικό Qi “ (Yuan Qi) πολλαπλασιάζετε, η “θάλασσα του Qi“ (Qi hai) αισθάνεται πιο άνετα και μπορεί να εξαπλωθεί και η “μικρή κυκλοφορία του Qi“ γίνεται αποτελεσματικότερη.
  8. Για να βοηθήσουμε την πλάτη μας να ισιώσει χαλαρώνουμε τους ώμους και τους αφήνουμε να πέσουν προς τα κάτω . Τα σημεία 8 και 9 έχουν ως αποτέλεσμα ήρεμο σφυγμό, ήρεμη και βαθιά αναπνοή. Η ένωση ανάμεσα στους 2 ειδικούς μεσημβρινούς (Du Mai και Ren Mai) που βρίσκονται στη μέση του σώματος, γίνεται εντονότερη και αυτό διευκολύνει την “ μικρή κυκλοφορία του
  9. Αφήνουμε τους ώμους να πέσουν προς τα κάτω και τους κινούμε ελαφρώς προς τα μπροστά.
  10. Δημιουργούμε λίγο κενό κάτω από τις μασχάλες οραματιζόμενοί ότι κρατάμε με τις μασχάλες ένα ωμό αυγό που δεν επιτρέπετε να πέσει κάτω ούτε να το σπάσουμε πιέζοντας το. Μπορούμε να κινήσουμε μερικές φορές τους αγκώνες λίγο προς τα έξω ώστε να δημιουργηθεί χώρος κάτω από τις μασχάλες. Αυτή η στάση βοηθάει τη κυκλοφορία του Qi στους Yin μεσημβρινούς των χεριών.
  11. Το ίδιο όπως και τα γόνατα έτσι και οι αγκώνες πρέπει να είναι ελαφρώς λυγισμένοι για καλύτερη κυκλοφορία του αίματος και του Qi.
  12. Οι αρθρώσεις των χεριών και των δαχτύλων είναι χαλαρές, οι παλάμες και τα δάχτυλα σχηματίζουν μία μικρή καμπύλη δεν είναι τελείως ευθεία.
  13. Οραματιζόμαστε ότι από το σημείο που βρίσκετε στην κορυφή του κεφαλιού (Bai Hui) ξεκινάει μια μικρή μεταξένια κλωστή και φτάνει μέχρι τον ουρανό. Από αυτή την κλωστή κρέμεται το κεφάλι και η σπονδυλική στήλη.
  14. Κινούμε το πιγούνι ελαφρώς προς το στήθος ώστε να ισιώσει ο αυχένας. Τα σημεία 14 και 15 βοηθάνε στο να ρέει το Qi χωρίς να βρίσκει αντίσταση προς το κεφάλι. Το αίμα επίσης κυκλοφορεί καλύτερα και τροφοδοτεί το κεφάλι.
  15. Τα μάτια χαλαρώνουνε και τα βλέφαρα κλείνουνε ελάχιστα. Νοητικά βλέπουμε προς τα κάτω χωρίς να κοιτάξουμε με το βλέμμα . Αυτό ηρεμεί τον χαρακτήρα και ρυθμίζει την πίεση του αίματος στο εσωτερικό του κεφαλιού.
  16. Τα χείλη είναι κλειστά και τα πάνω και τα κάτω δόντια ακουμπάνε μεταξύ τους χωρίς να δαγκώνουμε . Αυτή η στάση βοηθάει το Yang και εμποδίζει το εσωτερικό Qi να φύγει προς τα έξω.
  17. Η γλώσσα μας ακουμπάει τον ουρανίσκο με την άκρη της γλώσσας να βρίσκεται πίσω από τα πάνω μπροστινά δόντια. Έτσι ενώνονται η δύο ειδικοί μεσημβρινοί ( Du Mai και Ren Mai ) και κλείνει η “μικρή κυκλοφορία του Qi“ επιτρέποντας το Qi να ρέει από τον Du Mai στον Ren Mai και το αντίστροφο. Ο Du Mai μεσημβρινός είναι υπεύθυνος για τους Yang μεσημβρινούς και ο Ren Mai για τους Yin μεσημβρινούς.
  18. Σχηματίζεται ένα χαμόγελο στο πρόσωπο. Αυτό χαλαρώνει τους μύες του προσώπου και διεγείρει την κυκλοφορία του αίματος στο πρόσωπο και στη βάση του κρανίου που βρίσκονται τα αυτόνομα κέντρα του εγκεφάλου. Η άσκηση αυτή μπορεί να γίνει σαν προετοιμασία πριν από μια άλλη άσκηση Qi Gong. Τότε θα έπρεπε να διαρκεί 3-5 λεπτά. Όταν ασκούμαστε πρωινές ώρες ξεκινάμε από τα πόδια προς το κεφάλι. Όταν ασκούμαστε απογευματινές ώρες από το κεφάλι προς τα πόδια. Από κάτω προς τα πάνω για να τονίσουμε το Yang και να ξυπνήσουμε, να δραστηριοποιηθούμε, και από πάνω προς τα κάτω για να τονίσουμε το Yin και να χαλαρώσουμε βοηθώντας το Qi να επιστρέψει στο Dan Tian. Όταν η άσκηση γίνεται μόνη της τότε θα έπρεπε να διαρκεί 20-40 λεπτά, ξεκινώντας από τα πόδια προς το κεφάλι και επιστρέφοντας πάλι στα πόδια.

Στη στάση Zhanzhuang λέμε το εξής: “Το κάτω μέρος του σώματος είναι σταθερό και το πάνω ελαφρύ“. Έτσι έχουμε κάτω Yin και πάνω Yang.

Πηγή: Lam Kam Chuen, “Chi Kung – Weg der Heilung“ (Chi Kung – Δρόμος της ίασης).